Marketinške firme, online prodavnice i druge kompanije koje posluju na mreži moraju pažljivo pratiti promet na web stranici kako bi shvatili ponašanje posjetitelja web stranice i razvili učinkovite marketinške planove.
Za sveobuhvatno praćenje i procjenu online aktivnosti svakog korisnika, Google Analytics je lider na tržištu.
Međutim, Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) korisnicima web stranica u Europi daje pravo na privatnost podataka.
IP adrese se smatraju ličnim podacima prema GDPR-u, a to su lični podaci.
Prije prikupljanja i korištenja njihovih podataka potrebno je dobiti pristanak korisnika.
Drugi propisi o privatnosti, kao što su CCPA, LGPD i drugi, nalažu pribavljanje pristanka korisnika prije prikupljanja njihovih ličnih podataka.
Korištenje kolačića je najtipičniji način dobivanja saglasnosti korisnika.
Prije korištenja bilo kojeg oblika kolačića koji prikuplja podatke, preduzeća moraju dobiti pristanak za kolačiće.
Kolačići trećih strana se instaliraju na računare ili telefone korisnika kada preduzeća koriste proizvode kreirane od strane trećih strana kao što su Google, Facebook i drugi.
Međutim, kolačići treće strane se postepeno ukidaju.
Neki pretraživači, kao što su Mozilla Firefox, Safari i Brave, već prema zadanim postavkama blokiraju kolačiće treće strane.
Nakon nekog odlaganja, Google je objavio da će početi zabranjivati kolačića trećih strana 2024. godine.
Izdavanjem Google Analytics 4 (GA4), koji stavlja snažan naglasak na zaštitu podataka, Google je pružio niz opcija za budućnost bez kolačića koje se mogu koristiti s GA4.
Funkcija za IP anonimizaciju i FLoC tehnologija i API tokena povjerenja su karakteristike Google Privacy Sandboxa.
Google je predstavio i Google signale.
Svaka od ovih tehnologija ispunjava specifičnu potrebu i pomaže u dobijanju potpune slike o aktivnostima korisnika na mreži, istovremeno održavajući usklađenost s pravilima privatnosti.
Praćenje na različitim uređajima i izvještavanje omogućeni su Google Signalom, samostalnim Googleovim proizvodom.
Signal, koji je integriran s Google analitikom, omogućava vam da shvatite kako posjetitelji koriste vašu web stranicu na različitim uređajima i sesijama.
Uz pomoć ovih informacija možete poboljšati iskustvo na različitim uređajima i ciljati korisnike odgovarajućim oglasima.
Ove informacije vam mogu pružiti značajan uvid u to kako se potrošači kreću kroz vaš marketinški tok.
Iako Google signali nisu posebno nov proizvod, anonimni način prikupljanja podataka može ovaj alat pretvoriti u vitalan dok se Google i internet u cjelini kreću prema pregledavanju bez kolačića.
Šta su ustvari Google signali (Google Signals)
Google Signals je naziv brenda koji je dodijeljen kompanijskom alatu za izvještavanje i remarketing na različitim uređajima, prvi put je predstavljen u julu 2018.
Možete imati koristi od ažuriranih opcija oglašavanja i izvješćivanja na različitim uređajima tako što ćete omogućiti Google Signals.
Funkcionalnost u Google Analytics 4
Google signali su podaci o sesijama s web lokacija i aplikacija koje Google povezuje s klijentima koji su omogućili personalizaciju oglasa i povezali se sa svojim Google računima.
Povezivanje podataka sa prijavljenim korisnicima se koristi za omogućavanje izvještavanja na različitim uređajima, marketigna na različitim uređajima i izvoz konverzija na različitim uređajima u oglase.
Postojeće funkcije Google Analytics su poboljšane kako bi uključile više podataka od Google korisnika kada omogućite Google signale, ali samo za one koji su omogućili personalizaciju oglasa.
Više podataka se prikuplja u sljedećim kategorijama kada su Google signali uključeni, ali, samo za korisnike koji imaju omogućenu personalizaciju oglasa.
- Izvještavanje na više platformi (Cross Platform reporting) omogućava vam da povežete informacije iz nekoliko sesija u vezi s uređajima i aktivnostima koristeći podatke vašeg User ID-a ili Google signala kako biste stekli uvid u aktivnosti korisnika u svakoj fazi procesa konverzije, od generiranja potencijalnih klijenata preko konverzije i dalje.
- Remarketing s Google Analytics (Remarketing with Google Analytics) vam omogućava da iz vaših podataka Google Analytics kreirate publiku za remarketing i podijelite tu publiku sa svojim povezanim nalozima za oglašavanje.
- Značajke za izvještavanje o oglašavanju (Advertising Reporting features) omogućava da Google Analytics prikuplja podatke u skladu s postavkama koda za praćenje koje ste odabrali, kao i sve aktivne Google kolačiće za oglašavanje i podatke Google signala.
- Demografija i interesi (Demographics & Interests) omogućava dodatne demografske podatke i podatke o interesovanjima koje Google Analytics prikuplja od ID-ova oglašavanja uređaja, korisnika prijavljenih na svoje Google račune i korisnika koji su omogućili personalizaciju oglasa.
Kada potrošači imaju omogućenu personalizaciju oglasa, prema Googleu, Google je u stanju da razvije holistički pogled na to kako ti korisnici komuniciraju sa online vlasništvom iz više pretraživača i više uređaja.
Važno je da napomenemo da Google signali mogu biti korišteni samo za korisnike koji uključe personalizaciju oglasa.
Na primjer, možete promatrati kako ljudi pronalaze vašu web stranicu i pregledavaju nekoliko stvari na mobilnim uređajima prije nego što se kasnije vrate na nju da završe kupovinu sa tableta ili laptopa.
Koja je upotreba Google signala
Evo nekoliko primjera korisnih stvari koje možete učiniti s uvidima koji su vam dostupni uključivanjem Google signala kako biste dobili uvid u to što možete učiniti sa funkcijama navedenim u prethodnom odjeljku.
- Izvještaj o korisničkim nalozima (Report cross-device user accounts) pokrivaju mnoge uređaje s preciznošću, uključujući aktivne za 1 dan, 7 dana i 30 dana.
- Ciljanje vaše publike (Audience targeting) podrazumijeva izvještavanje i razumijevanje različitih grupa korisnika prema različitim kombinacijama uređaja koje koriste, tako da možete koncentrirati resurse na najkorisniju grupu potrošača.
- Analiza podataka (Funnel analysis) zasnovanih na korisnicima (aktivni korisnici, tokovi i putanje) može vam pomoći da shvatite put korisnika preko uređaja i poboljšate korisničko iskustvo na cijelom toku.
- Raspodjela budžeta (Allocate budgets) omogućava vam da pratite i analizirajte marketinške rezultate na različitim uređajima (npr. kanali, kampanje, itd.) i optimizirajte troškove oglašavanja za ključne kontaktne tačke.
- Ponudite visoko relevantno oglašavanje (Cross-device remarketing) zasnovano na korištenju različitih uređaja koristeći ponovno ciljanje na različitim uređajima.
Iz toga možete vidjeti neke primjere korisnih marketinških aktivnosti koje možete poboljšati uključivanjem Google signala u analitici.
Marketinškim stručnjacima su potrebna rješenja koja im omogućavaju praćenje ljudi na brojnim uređajima i sesijama zbog složenosti trenutnih putovanja kupaca.
Ovo važi čak i za osnovne zadatke poput pravilnog brojanja jedinstvenih korisnika koje svaki oglas doseže.
Kako web prelazi na surfovanje bez kolačića, a kompanije poput Googlea prelaze na alternativne tehnike praćenja koje se ne oslanjaju na iskorištavanje ličnih podataka, ove poteškoće će se samo pogoršavati.
Ovo nas vodi do još jedne ključne tačke Google signala.
Google Signals je pripremljen za praćenje bez kolačića
Nisu samo komplikovana putovanja kupaca ono što marketinškim stručnjacima predstavlja izazov da prate posjetitelje na cijelom webu.
Tehnološke korporacije odgovaraju na rastuću zabrinutost među korisnicima interneta u vezi s njihovom sigurnošću na mreži nametanjem novih (i zastarjelih) standarda privatnosti koji štite ljudska prava nad njihovim ličnim podacima.
Firefox, Brave i Safari već blokiraju kolačiće trećih strana, a Appleovo ažuriranje iOS14.5 dodalo je niz novih funkcija privatnosti, uključujući transparentnost praćenja aplikacija, koja zahtijeva da aplikacije poput Facebooka dobiju pristanak korisnika prije praćenja njihovih podataka u različitim aplikacijama i web stranicama.
Google se također obavezao da će ukloniti kolačiće iz svog Chrome pretraživača.
Kada se GA4 konfiguriše, primijetit ćete da je jedan od tri identiteta za izvještavanje Google signali.
- ID uređaja
- ID korisnika
- Google signali
Naravno, User ID je najpouzdaniji način za praćenje određenih korisnika na različitim uređajima sa kolačićima.
Bez kolačića funkcionira samo za korisnike koji su prijavljeni ili autentificirani na vašoj web stranici ili aplikaciji u vrijeme svake sesije.
ID uređaja dobro funkcionira u kombinaciji s kolačićima.
Bez kolačića, ID uređaja je također problematičan, a već imamo problema s tim da je isti korisnik prijavljen više puta kao rezultat ograničenja trajanja kolačića u nekim preglednicima.
S druge strane, Google Signals samo prikuplja agregirane podatke, tako da nema problema s kolačićima ili ličnim podacima.
Ne, ne zamjenjuje u potpunosti mogućnosti praćenja kolačića (to se ne može postići bez praćenja ličnih podataka), ali ispunjava neke od rupa koje su nastale njihovim uklanjanjem.
Također možete urediti Izvještavanje identiteta u Google Analytics 4 tako da, kada se daju izbori, uvijek se bira vaša preferirana opcija.
Kada je prikladno (npr. kada su korisnici prijavljeni), GA4 će koristiti vaš željeni mehanizam praćenja, kao što je ID korisnika.
GA4 će se automatski prebaciti na Google signale kada korisnički ID nije dostupan ako odaberete Google signale kao drugu opciju i ID uređaja kao treću.
Kako aktivirati Google signale
Za detaljni vodič i pristup dodatnim detaljima o alatu, pročitajte Googleove upute za aktiviranje Google signala.
Kako bismo vam uštedjeli vrijeme, sastavili smo jednostavno uputstvo za podešavanje zasnovano na Googleovim smjernicama za vas upravo ovdje.
Prijavite se na Google Analytics i odaberite karticu Admin na dnu lijevog menija da aktivirate Google signale.
Pomoću Google Analytics možete upravljati s nekoliko računa, a svaki račun može sadržavati različita sredstva (web stranice, blogovi, mobilne aplikacije, itd.).
Sada kada su Google signali primijenjeni na određena svojstva, morate odabrati na kojoj ćete ih aktivirati ako imate mnogo web stranica, aplikacija i slično na Google Analytics.
Nakon što odaberete web stranicu, blog itd., kliknite Prikupljanje podataka (Data Collection) na kartici Informacije o praćenju (Tracking Info) u istoj koloni.
Zatim kliknite na dugme Započni (Get Started) na plavom baneru sa obaveštenjima na vrhu web lokacije. Zatim pratite uputstva na ekranu dok ne dođete do sledećeg ekrana.
Prije nego što kliknete na Nastavi, pažljivo pročitajte i razumite šta piše na ovoj stranici.
Ako nešto nije jasno, posjetite link Saznajte više o Google signalima.
Nakon toga, kliknite na Nastavi da vidite sljedeći ekran.
Još jednom, pažljivo pročitajte ovo i provjerite jeste li sve razumjeli prije nego što pritisnete dugme Aktiviraj.
Prije nego što omogućite Google signale, obavezno potvrdite vlasništvo na koji ga želite primijeniti.
Ovo je prilično kontraintuitivno postavljeno na “all properties” na računu koji odaberete prema zadanim postavkama, ali možete ga izmijeniti u “this property” ili odabrati određena svojstva koja su dodijeljena tom računu.
Omogućavanje za sve ne bi trebalo stvarati probleme sve dok sve vlasništva pripadaju istoj firmi, ali ako ste agencija s podacima drugih kompanija na svom računu, možda ćete morati biti konkretniji s ovim izborom.
Da biste ovo konfigurisali, morate imati administrativni pristup nivou naloga, jer u suprotnom biste dobili poruku “Pristup odbijen“.
Možete ga konfigurirati za svojstva za koja imate administratorski pristup čak i ako nemate pristup na razini računa.
Budući da Google signali funkcionišu samo ako je dijeljenje podataka uključeno na vašem Google Analytics računu, vidjet ćete poseban drugi tekst koji zahtijeva da to učinite.
Google također traži da potvrdite da obavještavate svoje korisnike.
Završili ste kada kliknete na dugme Aktiviraj.
Kada bi trebalo omogućiti Google signale
Kao i kod mnogih Google Analytics podataka, informacije se prikupljaju tek nakon što ih aktivirate, pa ako ih želite koristiti, omogućite ih što je prije moguće.
Ovo je pametno koristiti ako trenutno koristite izvještaje o ponašanju ili se bavite remarketingom.
ZH Zola - Informacije
Vaša kuća, Vaša sreća.
ZH Zola d. o. o.